تعمیر ماکروفر
نوشته شده توسط : سارا

تعمیر ماکروفر جزء تعمیرهایی است که نیاز به تخصص دارد. چرا که اگر تعمیر ماکروفر به صورت غیر تخصصی ممکن است آسیب هایی به ماکروفر نیز بزند . آنگاه برای تعمیر ماکروفر نیاز است هزینه بالایی صرف شود . در این پست اطلاعاتی راجع به تعمیر ماکروفر ارائه داده ایم .

 

چگونه ماکروفر خود را تعمیر کنیم ؟

احتمالا شما چون مایکروفرتان مانند قبل کار نمی کند و یا اصلا کار نمی کند ، این مقاله را می خوانید . بعضی از مشکلات مایکروفر را می توانید خیلی سریع و با قیمت پایین خودتان حل کنید . برای این کار به یک ولت-اهم سنج نیاز دارید که در اکثر ابزار آلات فروشی ها قابل دسترس هستند . برای اینکه یادتان بماند کدام پیچ متعلق به کجاست ،  از دفترچه یادداشت استفاده کنید. به جز در موارد خاص ، همیشه دستگاه را قبل از عیب یابی از برق بکشید . حالا ببینیم چطور می توانیم مشکل را حل کنیم .

 

مایکروفر اصلا روشن نمی شود ، چرا ماکروفر روشن نمیشود ؟

مایکروفر رو از برق بکشید و ولتاژ رو در پریز چک کنید. ابتدا، کابل برق را از نظر هر گونه علامت آسیب و سوختگی بررسی کنید. به علت وجود همه وسایل ایمنی در مایکروفر، هر کدام از آنها می تواند علت مشکل باشد. اما قبل از بازرسی دقیق تر باید بدنه خارجی مایکروفر را بردارید. پیج ها را از زیر و پشت مایکروفر باز کرده و بدنه را بیرون بکشید.

با بیرون کشیدن فیوز با فیوز کش بررسی کنید که از کار نیفتاده باشد. آن را روی یک دستمال بگذارید که غلت نخورد. سپس  ولت-اهم سنج را که روی RX1 تنظیم شده، بر انتهای فیوز قرار دهید. ولت-اهم سنج باید عدد صفر را نشان دهد. اگر صفر نبود، فیوز را تعویض کنید.

 

ممکن است مشکل از کلید در ( سنسور در ماکروفر ) باشد.  آن را پیدا کرده و سیم هایش را جدا کنید. با ولت-اهم سنج تنظیم شده روی RX1 پایانه ها را بررسی کنید. عدد نمایش داده شده در حالت در باز بی نهایت و در حالت در بسته صفر خواهد بود. در غیر این صورت، آن را تعویض کنید. هر دو کلیدهای در را چک کنید.

ممکن است منشا مشکل موتور فن باشد. فن را پید کرده و سیم هایش را جدا کنید. دوباره با ولت-اهم سنج تنظیم شده روی RX1 پایانه ها را بررسی کنید. اگر عدد بی نهایت نشان داده شد، آن را تعویض کنید.

 

مایکروفر روشن می شود ولی عمل پخت را انجام نمی دهد

برای حل این مشکل، ابتدا باید قطع کننده های گرما را در فر و مگنترون چک کنید. قطع کننده های گرما قطعات دیسکی شکلی هستند که با یک سیم به فر و یا به مگنترون وصل شده اند. یک سیم را جدا کرده و ولت-اهم متر را رویRX1  تنظیم کنید. سپس پایانه ها را بررسی کنید تا عدد صفر را نشان دهند. اگر عدد درست نبود، نیاز به تعویض دارد. باید هر دو تا قطع کننده ی گرما را چک کنید.

اگر قطع کننده های گرما مشکلی نداشتند، خازن و یا دیود را همانطور که در بالا شرح داده شد، بررسی کنید. ممکن است مشکل از مگنترون یا مبدل باشد ولی باید توسط افراد متخصص چک شوند.

این موارد ساده ترین و کم هزینه ترین مشکلات مایکروفرها بودند. هر مشکل دیگری که در اینجا ذکر نشده است، به احتمال زیاد نیاز به بازرسی تخصصی دارد. همیشه وقتی برای تعویض قطعات به مغازه می روید، برند و مدل دستگاه خود را یادادشت کنید .

 

مایکروفر مدام فیوز می سوزاند

همانطور که در بالا توضیح داده شد، کلیدهای در را چک کنید. خازن یا دیود ممکن است مشکل داشته باشند. با روشی که که شرح داده شد، خازن را تخلیه الکتریکی کرده و پس از جدا کردن سیم ها و تنظیم کردن ولت-اهم متر برRX100، پایانه ها را بررسی کنید. عدد نمایش داده شده باید ابتدا با اهم پایین شروع شده و به بی نهایت افزایش یابد . سیم ها را معکوس کرده و دوباره امتحان کنید. عددها همانگونه که گفتیم باید از مقدار کم به بی نهایت افزایش یابد در غیر این صورت، مشکل را پیدا کرده اید .

برای تست کردن دیود، آن را از دستگاه و خازن جدا کنید. با ولت-اهم متری که از قبل رویRX100  تنظیم کرده اید، سیم ها را بررسی کنید. بعد پروب ها را برعکس کرده و دوباره تست کنید. باید یک حالت بی نهایت را نشان داده و حالت دیگر اهم پایین را نشان دهد. مشکل دیگر می تواند خرابی مگنترون باشد. ولی به علت حساسیت این قطعه بهتر است این مورد را به افراد متخصص بسپارید.

 

مایکروفر با سرعت پایین و غیر یکنواخت غذا را می پزد

 ولتاژ را در پریز چک کنید . اگر مقدار آن کمتر از 115 ولت است، مشکلی در سرویس برقی و یا مدار شکن وجود دارد . موتور صفحه گردان هم می تواند یکی از عوامل مشکل باشد. برای چک کردن آن مایکرو فر را برگردانده و گریل زیرین را جدا کنید. ولت-اهم متر را رویRX1  تنظیم کرده و یک سیم را از پایانه های موتور صفحه گردان جدا کرده و سپس پایانه ها را با پروب بازرسی کنید . اگر عدد نشان داده شده بی نهایت بود، موتور را تعویض کنید. مگنترون و هدایت کننده ی موج هم ممکن است منبع مشکل باشند ولی باید توسط فردی متخصص بررسی شوند.





:: برچسب‌ها: تعمیر ماکروفر ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: